GUIDE
12 tips för professionell hantering av oönskad publicitet
Av Senia Johansson
Publicerat 30 maj 2024
12 tips för professionell hantering av oönskad publicitet
Att ha en klar och effektiv strategi för att hantera oönskad publicitet är avgörande i dagens digitala samhälle där negativ publicitet kan spridas snabbt. Det är viktigt att agera snabbt och professionellt för att undvika skada på förtroendet från kunder och allmänhet. Som kosttillskottsföretag är det också viktigt att ta ansvar för eventuella hälsorisker eller kvalitetsproblem med produkterna för att skydda konsumenternas säkerhet och hälsa. Genom att implementera en effektiv strategi kan företaget visa öppenhet och transparens i sitt agerande och återupprätta förtroendet från kunderna. Här följer 12 tips på hur du kan hantera oönskad publicitet och minimera skadan för företagets varumärke.
E-bok
12 tips: Hantering av oönskad publicitet
Bläddra i e-boken med hjälp av pilarna.
12 tips: Hantering av oönskad publicitet
Vill du också få vårt nyhetsbrev?
12 tips
Frigör din tid till annat
Ska du lansera ett kosttillskott?
Med experttjänsten “Klassificering” undersöker vi om din produkt kan komma att klassas som kosttillskott eller som läkemedel och om innehållet är tillåtet.
Konsultera med CatchWell om kosttillskott och växtbaserade läkemedel...
- När du behöver rådgivning och utbildning
- När du tar in nya produkter i sortimentet
- När du ska utvärdera dokumentation
- När du är osäker på hur produkten klassificeras
- När du vill göra påståenden om produkten
- När du behöver säkerställa att märkningen är korrekt
- När du vill kontrollera att marknadsföringen är korrekt
- När du ska besvara skriverlser från myndigheter
Rådgivning & Utbildning
Få hjälp med regulatoriska strategier, myndighetsdialoger och vetenskapliga frågeställningar.
Granskningar
Vi granskar din dokumentation och sammanställer utredningar för specifika frågeställningar.
Märkning & Marknadsföring
Vi granskar din märkning eller marknadsföring och säkerställer att den följer gällande lagstiftning.
Strategiska vägval
Få svar om det finns regulatoriska hinder för din produkt beroende på valet av regulatorisk väg.